El Bloque Nacionalista Galego acaba de alertar del “riesgo real” de que el Gobierno de Abel Caballero pretenda aprobar definitivamente, de manera “exprés” el nuevo Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) en plenas navidades.
Así lo ha apuntado su portavoz municipal después de que la concejala de Urbanismo, María José Caride, asegurase, en respuesta a una pregunta del BNG, durante el Consello da Xerencia de Urbanismo, que “non descarta en asboluto” que el trámite de aprobación definitiva del PXOM se produza antes de que finalice este 2024.
“Tendo en conta que inda non se recibiu o informe de Costas e que restan tamén varios informes municipais, que son preceptivos e vinculantes, esta contestación alértanos de que o Goberno de Abel Caballero podería tentar forzar unha aprobación exprés en pleno Nadal“, advierte Xabier P. Igrexas.
Repetir la maniobra de la aprobación inicial y la provisional
Para Igrexas este escenario supondría repetir la misma “manobra” que el Gobierno local ya aplicó en la aprobación inicial – que se produjo un 26 de agosto – y la provisional -en un Pleno el 28 de diciembre de 2023-. Un procedimiento que, apunta, “o único que persigue é converter o derradeiro trámite para a aprobación do novo PXOM nun paseo militar para o seu absolutismo antidemocrático“.
Además en vigoalminuto
- A Copa Deputación de fútbol feminino arrancará o 6 de decembro
- La oposición alerta de que el Gobierno local podría aprobar el PXOM en plenas navidades
- El Mercado do Calvario te enseña a sacar todo el partido a los cortes de pescado y carne
- Vigo repite como la ciudad con mejor decoración navideña
- Desde hoy el precio de la bombona de butano es de 16,61€
- Nueva edición de ‘Cine submarino’, desde hoy en Vigo
Sin comparecencia del equipo redactor
En esta línea, el portavoz nacionalista recuerda que su grupo solicito, reiteradamente, la comparecencia del Equipo Redactor del Plan Xeral en la Xerencia de Urbanismo, precisamente para que diese cuenta del estado de tramitación y de su cronograma pero, sobre todo, de los cambios que van a producirse entre el documento aprobado inicialmente y la versión final.
“Solicitude que ten sido denegada reiteradamente polo Goberno local”, una decisión que, insiste Igrexas, “advirte de maneira clara de que, como xa sucedeu na aprobación provisional, imos atoparnos máis sorpresas desagradábeis” colando por la puerta de atrás cuestiones como la legalización do “pelotazo dos chalets VIP de Cabo Estai, a recualificación dunha ampla zona verde en Navia para poder albergar o prometido Vigo Arena, e actuacións semellantes”.
Transparencia y participación
A la vista de todo esto, el Bloque volvió a exigir la “máxima transparencia” y una tramitación que, además de respeitar escrupulosamente la legalidad, permita la participación efectiva tanto de los diferentes grupos políticos como de los vecinos y colectivos ciudadanos, “que continúan na incerteza sobre o resultado final das súas alegacións”.
Xabier P. Igrexas ha enfatizado que “non podemos aceptar que Abel Caballero pretenda impoñer manu militari, forzando os tempos e os procedementos, un PXOM que foi elaborado e continúa a tramitarse na escuridade dos despachos ao servizo dos poderosos intereses dos de sempre”.
Así, alerta el portavoz nacionalista, si no hay una rectificación, este proceso “vaise converter nunha grande oportunidade perdida para dotar a cidade dun Plan Xeral que permita que Vigo avance cun modelo de cidade racional, sustentábel, policéntrico e co urbanismo en favor do interese xeral e non da especulación“.